سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب باتری سیلد اسید دوچرخه شارژی

دوچرخه هایی که با یک بار شارژ آنها می توانید تا چندین ساعت از ان استفاده کنید. شاید برایتان سوال باشد که این دوچرخه ها انرژی و منابع مورد نیاز خود را از کجا تامین می کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم تمامی دوچرخه های شارژی از باتری تغذیه می شوند. به همین خاطر قبل از اینکه به فکر خرید دوچرخه شارژی باشید، باید به دنبال خرید باتری دوچرخه شارژی باشید. در مورد باتری دوچرخه شارژی چه می دانید؟ آیا اطلاعات کافی در مورد این محصول را دارید و می دانید که باید در میان انواع باطری دوچرخه شارژی، به دنبال خرید کدام نوع برای دوچرخه شارژی خود باشید؟ پیشنهاد می کنیم تمام تمرکز خود را معطوف به ادامه مطلب کنید تا هر آنچه را که لازم است در مورد باطری دوچرخه شارژی بدانید.

دوچرخه یکی از بهترین و سالم ترین اختراعات بشر است. وسیله ای که برای حمل و نقل طراحی شده و به عنوان سالم ترین وسیله نیز شناخته می شود. مردم برای راحتی در رفت و آمد به دنبال وسیله ای می گردند که بتوانند جا به جا شوند، بدون اینکه آسیبی به آب و هوا وارد کنند. دوچرخه همین وسیله محبوب است که چنین قابلیتی دارد. به خصوص اینکه اگر در فکر خرید دوچرخه شارژی یا همان دوچرخه برقی باشید. چند صباحی است که مردم بیشتر به سمت دوچرخه های شارژی روی می آورند.برای خرید بهترین باتری دوچرخه شارژی به سایت شهرباتری مراجعه کنید

بررسی نقش باتری در دوچرخه های شارژی

شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که نقش اصلی باتری در دوچرخه های شارژی چیست؟ دقیقا وجود باتری باعث چه فرایندی در این نوع دوچرخه ها خواهد شد؟ باتری در دوچرخه شارژی در واقع حکم موتور در این دوچرخه ها را دارد و در شرایطی که نیاز باعث می تواند به عنوان یک نیروی محرک برای دوچرخه سوار یک کمک باشد. هر گاه شما از رکاب زدن خسته شدید، این دوچرخه می تواند به کمک نیرویی که از باتری می گیرد، انرژی لازم را برای حرکت در تنه دوچرخه ایجاد کند تا شما بتوانید همانند یک موتور سیکلت از آن استفاده کنید.

بد نیست بدانید در دوچرخه های شارژی یا همان دوچرخه های برقی، علاوه بر باتری قطعات دیگری نیز مانند صفحه نمایش وجود دارد که شما می توانید میزان سرعت خود و قدرت موتور را به وسیله آن تنظیم کنید و ببینید که با چند کیلومتر بر ساعت در حال حرکت هستید. اما کماکان باطری مهم ترین عضو این دوچرخه ها است. باتری این دوچرخه ها وظیفه مهم تامین ولتاژ را برعهده دارند. پیشنهاد میکنیم با آگاهی از نقش مهمی که باتری دوچرخه شارژی دارد، حتما در خرید ان نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهید تا بتوانید در طولانی مدت و بدون مشکی از آن استفاده کنید.

باتری دوچرخه شارژی

معرفی انواع باتری دوچرخه شارژی

همان طور که گفتیم باتری مهم ترین عضو یک دوچرخه شارژی است. شما قبل از اینکه به هر یک از قطعات دوچرخه های شارژی توجه کنید باید روی باتری آن زوم کنید تا بتوانید یک باتری مناسب و ایده آل برای دوچرخه خود خریداری کنید. برای این کار بهتر است قبل از هر چیز به دنبال شناخت انواع باتری دوچرخه شارژی باشید. در حالت کلی دو نوع باتری دوچرخه شارژی وجود دارد. باتری های دوچرخه های شارژی یا باتری های سرب اسید یا همان لید اسید SLA هستند و یا از نوع باتری های لیتیوم یون می باشند. بد نیست کمی با این باتری ها آشنا شوید.

 باتری های لید اسید یا سرب اسید بیشتر برای موتور های برقی یا اسکوتر های الکتریکی استفاده می شوند و کمتر در ساخت دوچرخه شارژی از این باتری ها استفاده می شود. این باتری ها طراحی زیبایی بر روی دوچرخه دارند و وزنشان نیز بسیار کم است به همین خاطر در دوچرخه های شارژی استفاده می شود.

در مقابل باتری های لیتیوم یون شایع ترین نوع از باتری دوچرخه شارژی هستند که برای این محصول استفاده می شود. استفاده از این باتری در واقع جدیدترین فناوری است که برای ساخت لوازم برقی و شارژی استفاده می شود. شاید جالب باشد بدانید عمر باتری لیتیوم یون از باتری های لید اسید بسیار بیشتر است. از نظر وزنی نیز این دسته باتری ها وزن بسیار کمی دارند. شما با خرید باتری لیتیوم یون برای دوچرخه شارژی خود نیازی به نگهداری و رسیدگی شدید نخواهید داشت. این را نیز اضافه کنیم که از این دست باتری ها بیشتر در دوچرخه های شارژی خانگی استفاده می شود.

مزایا و معایب باتری سیلد اسید دوچرخه شارژی

با توجه به اینکه انتخاب باتری دوچرخه شارژی در زمان خرید این محصول از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، باید این محصول را در زمان خرید از جهات مختلف رسیدگی کنید تا بتوانید با آگاهی کامل اقدام به خرید یک باتری دوچرخه شارژی ارزان کنید. به همین خاطر قصد داریم مزایا و معایب هر یک از انواع باتری دوچرخه شارژی را با یکدیگر بررسی کنیم. ابتدا به سراغ باتری های سیلد اسید دوچرخه شارژی رفته ایم.

این باتری ها مزایایی همچون، قیمت مناسب تر، تعمیر و مراقبت های کم هزینه تر و سان تر، دسترسی بهتر، قدرت بالاتر و استارت بهتر و دوام بالا در برابر شرایط محیطی مختلف را دارا می باشند. یعنی شما با خرید این باتری ها از نظر هزینه ها حسابی صرفه جویی می کنید. در مقابل استفاده از باتری های سیلد اسید معایبی نیز دارد. وزن نسبتا زیاد، چرخه شارژ کمتر و ابعاد و اندازه بزرگتر، از جمله مهم ترین معایبی هستند که این نوع از باتری دوچرخه شارژی ها دارند.

مزایا و معایب باتری لیتیوم یون دوچرخه شارژی

گفتیم که باتری لیتیوم یون پرطرفدار تر و پر فروش تر از باتری های سیلد اسید دوچرخه شارژی هستند به همین خاطر باید مزایای و معایب این نوع از باتری ها را نیز بشناسید. باتری های لیتیوم یون دارای چند مزیت بسیار مهم و کاربردی هستند. اولین مزیت آن نوع باتری ها، وزن پایین آن ها است. این محصول وزنی کمتر از 6 پوند دارند یعنی نهایت وزن این باتری ها 7 کیلوگرم است که در مقابل با وزن باتری های سیلد اسید، بسیار بهتر و سبک تر هستند. استفاده از این باتری ها باعث می شود شما زمان بیشتری از دوچرخه شارژی خود استفاده کنید زیرا می توانند تا 80 کیلومتر را پیمایش کنند. به علاوه این موارد، طول عمر بالا نیز یکی دیگر از شاخصه های این باتری دوچرخه شارژی است. به صورت متوسط این باتری ها عمری حدودا 3 ساله دارند.

باطری دوچرخه شارژی

اما بد نیست در خصوص معایب باتری های لیتیوم یون نیز صحبت کنیم تا با دید بازتر و بهتر تصمیم گیری کنید. این باتری ها در عین کیفیت بالایی که دارند، قیمتشان نیز بسیار زیاد است. با توجه به اینکه از تکنولوژی بسیار پیشرفته در ساخت آنها استفاده شده، شما دسترسی کمتری به آن خواهید داشت. همین مسئله سبب شده هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز بسیار بالا باشد. به این موارد می توان حساسیت به دما را نیز اضافه کرد.